Hatékonyság a rendezvényszervezésben, a Marketing-mix

Hogyan növelhető az event manager munkájának hatékonysága, min tudnánk változtatni a nagyobb siker érdekében? Egészen biztos, hogy elsőrendű célunk a rendezvények számának emelése kell, hogy legyen? Rendezvényszervezők gyakran esnek abba a hibába, hogy minden energiájukat és a rendelkezésre álló marketing büdzsét az események számának növelésére szánják, pedig általában sokkal bonyolultabb mechanizmusokhoz való alkalmazkodás tesz igazán sikeressé egy-egy helyszínt.

(Hűha, még azt sem fogalmaztuk meg, mit is jelent a „SIKERES HELYSZÍN” fogalma, mitől is lesz a helyszín „menő”. Vannak róla elképzeléseink, de örülnénk, ha Önök is megosztanák velünk ötleteiket, várjuk a kommenteket Facebook oldalunkon!)

Visszatérve a hatékonyság növeléséhez az első lépés természetesen a helyszínen végzett eddigi tevékenységünk rövidebb-hosszabb elemzése lesz.
Ezt követően kezdődik a munka nehezebb része, amely a híres-neves Marketing-mix 4P vonalán halad. PRODUCT, PRICE, PLACE, PROMOTION. Mit is jelent mindez a rendezvényszervezésben?

PRODUCT

A helyszín maga, annak adottságai, költségei, milyen típusú rendezvények megtartására alkalmas és milyen típusúakra nem. Esetleges fejlesztések, építészeti módosítások költséghatékonysági elemzése. A helyszín jellegzetességeinek figyelembe vétele mellett hatékonyan meghatározhatjuk a célközönséget is. Kastélyszálló esetében például a hatékonyság érdekében nyugodtan kizárhatjuk legény –vagy leánybúcsúra készülő fiatalokat a komoly, céges kliensekre illetve az esküvői szertartásokra koncentrálva inkább.

PRICE

Korábbi árképzésünk elemzése, esetleges csomagárak kialakításának lehetősége, a versenytársak ár-minőség arányú elemzése, a piac általános elemzése, megrendelőink „vásárlási” szokásainak, lehetőségeinek, igényeinek elemzése.

PLACE

Hol is vagyunk, a környezet elemzése, Budapest, vidék, Balaton... Ha helyszínünk még viszonylag eldugott helyen is van, ez nem feltétlenül jelent hátrányt. Céges összejöveteleken például kifejezetten előny, ha a környéken nem csábítja számos más programlehetőség a résztvevőket. Figyeljünk oda a promóciónál, ne csak a közelben reklámozzunk!

PROMOTION

És igen, a talán legfontosabb elem, a hirdetés. A legkülönlegesebb, legfantasztikusabb helyszín is üresen tátong, ha nem ismeri senki sem. Ebben az esetben is megrendelőink „vásárlási” szokásainak elemzése a kulcs, vagyis a „Hol keres, mit keres, milyen helyszínt keres?” kérdésekre kell választ kapnunk. Manapság elmondhatjuk, hogy a rendezvényre készülők több, mint 90%-a azz interneten próbál megfelelő helyszínt találni. A Redenzvényhelyszínek Honlapja Magyarország leglátogatottabb és legrészletesebb helyszínkereső portálja, de számos más online hirdetési lehetőség is rendelkezésre áll, emellett kiemeljük a social networking fontosságát.

Szép nyarat kívánunk Mindenkinek!

Regisztráció nyereményjátékhoz:








Regisztrációval egyidejűleg elfogadom az Általános Felhasználási Feltételeket.